




Deklaracja dostępności Gminnej Biblioteki Publicznej w Koźminku
Dostępność architektoniczna
Każdy pracownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Koźminku ma obowiązek udzielenia pomocy w załatwieniu sprawy osobom ze szczególnymi potrzebami w miejscu jej przybycia do Biblioteki.
- Wstęp do budynku Gminnej Biblioteki Publicznej w Koźminku możliwy jest przez wejście zlokalizowane od strony ul. Bohaterów Getta Warszawskiego
- Wejście główne do budynku posiada podjazd.
- Biblioteka nie posiada parkingu, parkowanie pojazdów bez wyznaczonych miejsc dla pojazdów osób niepełnosprawnych jest możliwe przy ulicy T. Kościuszki
- Korytarze i przejścia wewnątrz budynku biblioteki dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych (niskie progi lub ich brak).
- Wjazd wózkiem inwalidzkim do toalety jest niemożliwy ze względu na schody.
- Toaleta nie jest dostosowana dla osób niepełnosprawnych, nie posiada ułatwień i uchwytów uławiających poruszanie się osób z dysfunkcją ruchową.
- Poruszanie się po budynku odbywa się w przestrzeni komunikacji poziomej.
- Istnieje możliwość wprowadzenia psa przewodnika/asystenta osoby niewidomej do budynku Gminnej Biblioteki Publicznej w Koźminku, pod warunkiem wyposażenia psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niewidomą certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niewidoma jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
- W Gminnej Bibliotece Publicznej w Koźminku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza migowego na miejscu lub online.
Dostępność cyfrowa
Gminna Biblioteka Publiczna w Koźminku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej: www.warto-czytac.pl
Data publikacji strony internetowej: 2019-02-02
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-11-12
Status pod względem zgodności z ustawą.
Strona internetowa jest w częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Poruszanie się po stronie
Użytkownicy korzystający ze strony mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawiatury w obszarze głównego menu. Za pomocą tabulatora i spacji użytkownik ma możliwość wejść w podmenu strony.
Na stronie nie ma wyszukiwarki indeksującej treści na stronie.
Treści, pliki, grafika
Na stronie znajdują się pliki tekstowe i graficzne. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych.
Nie wszystkie hiperłącza mają nadane tytuły.
Widok
Strona umożliwia przechodzenie między elementami strony za pomocą klawisza TAB
Na stronie brakuje możliwości wybrania stylu z podwyższonym kontrastem (czarne tło, żółte i zielone litery)
Serwis nie posiada wersji tekstowej nie zawierającej żadnych grafik.
Strona jest responsywna.
W chwili obecnej trwają prace związane z budową nowej strony internetowej, zgodnie częściowo z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Ukończenie nowej strony internetowej planowane jest w 2021 r.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-21
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: dyrektor Tomasz Potemkowski
e-mail: bibliotekakozminek@wp.pl; telefon: 62/7638600
Każdy ma prawo:
- zgłosić uwagi dotyczące dostępności strony lub jej elementu,
- zgłosić żądanie zapewnienia dostępności strony lub jej elementu,
- wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.
Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
- wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
- wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać do Rzecznika Praw Obywatelskich.